..men jag blir rättså rädd för att vara själv


Jag blir arg över hur min kropp fungerar. Varför ska jag alltid bli sjuk såfort jag blir ledig? Fyra dagars ledighet kommer gå till spillo för att jag ska måsta vara sängliggandes.. Det gör ont att ligga för mycket har jag märkt, men det är ändock skönare än att stå i detta tillstånd. Jag känner mig mer död än levande just nu och det är klart att det är mycket som spelar in där.
På fredag ska jag jobba igen och jag hoppas att jag blivit pigg tills dess. För tillfället ligger febern på 38,3, och för mig är det rätt mycket då jag vanligvis är ganska låg och ligger kring 36,7..

Jag vet inte vad jag ska ta mig för.. Jag vet att jag inte ska göra någonting, men stressen inom mig håller på att ta kål på mig. Jag känner att även fast jag är sjuk och vet med mig själv att det inte finns någonting jag kan göra mer än att ligga och dega, äta glass och bara försöka att vila upp mig och bli frisk, så går det inte. Jag kan inte slappna av.

Jag har insett att det finns en speciell människa i mitt liv som jag bara vill höra av mig till när jag mår såhär (bortsett från min mamma). Jag vill att du ska veta hur jag mår, vill att du alltid ska finnas här och ta hand om mig.
Jag vill veta om du bryr dig, på riktigt.

Eftersom jag sovit 14 timmar inatt kan man tycka att jag borde vara väldigt utvilad, men så är inte fallet. Nu ska jag ta mig en dusch, och det vore himla bra om jag kunde ta mig i kragen och tagga till, för jag tror att jag vill terapi-måla lite. Men jag blir rättså rädd för att vara själv.


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0