mina vänner



Nu har jag alltså klarat av allt, så äntligen får jag ett certifikat i Heta arbeten. Det har nog varit mer roligt än lärorikt, men kanske av den anledningen kommer man ihåg det mesta. Har knäppt många bilder och filmat många filmer, men dom får jag helt enkelt lägga ut när jag anländer till Sundsvall eftersom jag på något konstigt vis tog med mig kablarna dit på min senaste vistelse. Dagen har innehållit; pulversläckare (som inte ville sluta spruta för mig), kolsyresläckare, bubblande gegga, räddning av en brinnande man, teori, rallyåkning, ett besök till ruinernas stad (som jag själv har en liten teori om, kan skriva den senare kanske om det nu mot förmodan är någon som är intresserad), otroligt mycket rök (som gjorde lite som den ville!?), soteld, bokat in en inneboende hos mig den närmaste månaden hemma i sundsvall (Herr Andersson), blivit mobbad för att jag aldrig pratar med skåningar (och för att norrlänningar är tysta av sig, haha, jag pratar väl typ jämt?), osköna stövlar och en förstor hjälm.
En bra dag, kort o gott.
Igår var också en intressant dag. Tillverkade våra egna sotar-verktyg (även om Bosse ville vara där och hjälpa mig hela tiden trots att jag hade läget under kontroll), sotat en oljepanna och skorsten, satt och mös i solen uppe på taket, tagit gruppfoto, gjorde några försök till att plugga tillsammans med Madde och kollade självklart på dating in the dark eftersom Herr Anderssons rumskamrat skulle vara med! Haha, underbart. Blandad kompott var det måste jag erkänna, erotiska danser och hur man förför en kvinna (+ får en kvinna att känna sig ful). En sak är säkert och att det förmodligen är många som får sämre självförtoende efter detta otroligt tillfredsställande program.

Min teori om ruinernas stad.. det var faktiskt inte bara min, men kan erkänna att det var min fantasi som löpte vidare! Jag vet att det finns nån film med missbildade människor som typ bor i gångar och grottor i bergen. Som tar människor tillfånga och torterar för att sedan äta upp dom i någon mustig soppa. Jag har bilder.. och det var precis som om jag stod mitt i en övergiven stad, borgmästarens hus, OKQ8, berg med träd glesvuxna, en skola där barnen inte lärde sig någonting, ett litet skjul mitt på en äng (där dom förövrigt brukar hålla sina kris-möten). Min lärare och gruppkamrater sa att det bara var att ta fram kajspjutet, men nej sa jag! Dom kan inte dö! Om man hugger av en arm på dom så fortsätter armen att leva och kryper omkring tills den hittat tillbaks till kroppen. Tycker synd om mannen som försökte smyga sig fram, för att sedan inte komma fram alls(!?). Han visste helt enkelt inte vad som väntade honom. Och sen försökte jag förklara för min grupp att dom inte gav sig på oss eftersom jag har respekt för dom och kan tala med dom genom telepati. Informerade dom om att vi inte ville något ont och att mina vänner var helt OK. Ja, ibland kan fantasin springa iväg, men huvudsaken att jag roar mig själv och andra:) ..hoppas inte (läs: HOPPAS) Herr Andersson blev skrajj över att bo med mig nu!

När jag kom hem från skolan har jag duschat, packat in det mesta i bilen, diskat och städat hela köket. Nu återstår det bara två saker, att laga till en romantisk middag och plugga! Det går bra nu!

Jag är säker på att den närmaste månaden kommer bli intressant o spännande! Får se hur Herr Andersson skulle göra, om han skulle blåsa till Sundsvall på lördag, för han var tydligen sugen på att gå ut och ta några öl, så det är väll klart man ställer upp för att visa honom min stad;) Det blir nog klappkanon det här!:)

Middag var det! Hörs kanske sen!
Puss och kram baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0