sing for joy



lång dag har det varit.. somnade ganska sent igår,
så jag vaknade kring halv12, men låg kvar i kolla på tv imorse
till typ 12.40. jag går o kissar och sen ringer det på dörren.
smyger fram till kikhålet o där står mamma.
jag öppnar, och hon frågar om jag är redo..
jag: är det torsdag?
mami: nej?
jag: nähä.. hm.

det var somsagt tydligen idag vi skulle uppträda.
från 13 till ungefär 20. en lång och jobbig dag har det varit.
när vi övade så kom det fram att jag skulle bli tvungen att sjunga
mer än planerat, eftersom en var borta o den andra hade en
ond hals. övertalade flickan med halsen iallafall.
när jag väl stod där, sjung jag första versen, sen brast det.
hela jag skakade, benen bara vek sig o jag kände mig svimfärdig.
försökte förklara att jag inte klarade av det, tills jag fick höra
en hel livshistoria, som fick mig att börja tänka..
fick mig att inse hur bra man egentligen har det. och allt prat
gjorde att jag förstod.. jag kan allt.
och det är ju så det ska vara i mitt liv nu, bara tänka på mig själv.
när det var fullsmockat med publik så gick jag fram,
gjorde det jag skulle göra, och gick därifrån stolt.

tror larissa spelade in allt, så får se om man får sig ett smakprov.

fick även reda på att jag slipper åka buss till sigtuna,
och det känns skönt.

den här dagen har betytt mycket för mig.
jag har mött så många människor som delat med sig av saker,
lärt mig saker.
lycka, kärlek o hälsa är för viktigt för att kasta bort.
och man ska vara bra glad för att man är den man är.
att mar mår som man mår, har det som man har det.

sitter och kollar på 5an just nu.
vilket gör en ännu gladare att jag är jag.

lördag är bokad nu!
det blir gomat, godricka, kortspel o trevligt sällskap.
at johans place.
det ser jag fram emot, mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0