exflickvän



ny duschad o hemkommen efter en lång, men trevlig dag.

sovit 3 timmar inatt.

varit en sväng till svärmor.

plockade upp min nya lilla pärla, o jag är faktiskt mycket nöjd.

ätit på burger king för andra(!?) gången i mitt liv.

gjort av med lite pengar.

druckit varmt kaffe.

skrivit mitt o andras namn.

- - -

igår tog jag ett litet farväl av bambam,
vilket ledde till att vi lekte bra mycket.
fick höra idag att min bror tyckte jag körde som en galning,
och att jag tydligen hade tur att däcken var bra.
påväg till bambams semester höll det på att gå åt pipan 2 gånger.
men jag var lixom tvungen, o tänja lite på gränserna.

ska höra efter vad som händer ikväll,

- - -

igår, när jag inte kunde sova, slog det mig..
det här med kärlek, att älska någon.
ja, men har man nån gång älskat nån så gör man alltid det,
dock kanske inte på samma nivå, eller styrka.
men det finns där, alltid. iallfall för mig.
klart man kan hata och älska nån på samma gång,
om man nu vill använda ordet hata..
men det är, iallafall för mig, en sorts kärlek.

alla jag träffat, allt jag gått igenom..
jag är tacksam för allt! verkligen.
men tanken som kom igår, var en kärlek..
hm. en kärlek som gör att jag är glad för en persons skull,
vad som än händer eller vad han gör.

men! då kommer vi till detta men..
jag tror inte jag förstår mig på personen i sig, egentligen.
man resonerar olika, helt klart. men vissa saker borde vara självklara.
om man har en flickvän,
som man tillochmed förlovat sig med,
börjar prata med sin exflickvän,
och vill träffas.
han kommer o hämtar exflickvännen,
bara därför att han vill en sak.
jag blir otroligt irriterad,
men samtidigt är det inte exflickvännens problem.
att göra någonting som man vet är fel,
som man kan få från annat håll, det rätta hållet..
och tro att allt ska vara frid o fröjd sen.
jag menar, vad är det?

alla gör sina egna val, helt klart.
men jag tror exet kommit fram till vilket bra val hon gjorde.

äkta kärlek för mig, är när man kan glädjas åt nån annans lycka.

- - -

nej! nu ska jag torka håret o slänga på mig lite kläder!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0