Chock!



Kvällen igår var väldigt lärorik och trevlig. Kom fram till att 1+1 inte alltid blir två, att giftemål mellan människa och djur inte är helt ok, att bambam kanske inte riktigt är den jag trodde.

När det kommer fram att han hade massa tv-spel, och dessutom mariokart.. då blir jag alldeles till mig och kaxar upp mig (kanske lite för mycket). Med dosan i handen och ögonen på tvn så märker jag till min stora besvikelse att det inte är det spel jag trodde att det var(!?). Det var alltså gamla mariokart, suck.
Ja allihopa, karln jag umgicks med igår var gammal, äldre än mig.

Efter djupa samtal och några omgångar spel (tro det eller ej, förlust för mig) så var jag tvungen att tacka för mig och åka hem till bosvedjan. Det kändes som om mitt huvud höll på att spängas. Jag har aldrig haft så otroligt ont, och när det gäller huvudvärk så är jag expert, eftersom jag har det varje dag, alla dagar.

Väl hemma slänger jag mig i soffan, kryper iväg till sängen och försöker sova. Låg i min säng till klockan 3, utan någon som helst sömn. Går iväg till pappa och yrar och gråter.. Slänger mig i duschen (dryg halvtimme), illamåendet börjar och jag får för mig att jag har fått migrän. Har aldrig haft det så vet inte hur det känns eller nånting.. Jag går tillbaka till pappa och snackar gojja.. går ytterligare någon timme. När jag väl lyckats koppla bort pappas skogshuggar-snarkningar så slocknar jag av utmattning..

På morgonen känner jag ett sug efter att prata med mamma. Pappa sa att han hoppades att jag inte ärvt migränanfallen från mamma. Enligt henne så var det inte migrän iallafall, utan jag hade fått ett annat sorts anfall. Chock. Ifrån det jag och bambam hade varit med om några timmar innan.
Det var skönt att få det klart för sig iallafall, att det inte var migrän. Men oj, vilken natt det har varit.

Idag mår jag bra, förutom lite känningar i kroppen och värk i käkarna.


Nu är det skidskytte i väntan på hockeyn. Sen blir det godmat, kött, sås, klyftpotatis, halloumi o vin. Kan det bli bättre än så? Nej det tycker jag verkligen inte.

Får se hur kvällen artar sig:)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0