bakis..



Nu var det kanske ett tag sen jag skrev om vad som händer i mitt liv. Hm, i förrgår var jag så otroligt trött.. Halvsov efter skolan och vaknade vid 6-tiden. Knackade på hos Madde o Ylva. Madde sa att hon kollade på film, dock vet jag att hon spelade kungen (addicted). Ylva stod o köket och lagade mat medan jag stod bredvid och dregglade. Jag var helt enkelt för trött för att laga mat, men säger ingenting. In i köket kommer en tekniker kille (som senare skulle visa sig vara Jonathan Lejonhjärta) och frågar: "Vill du ha mat?" ..och självklart svarade jag ja. En fråga kommen från himlen, eller något liknande. Medan jag väntar på maten, som jag förövrigt tror att alla tekniker-killar lagade tillsammans så tar jag alltså en öl (!?) Varför då kan man fråga sig. Ja, det gör jag än idag. I väntan går jag in till Madde igen och säger nått i stil med: "Vad tråkig du är, kom igen nu!" Och det var ungefär där kvällen började. Jag blev bjuden på broccoli, morötter, ris och vildsvin. Ja! Vildsvin. Och det var gott!
Medan vi sitter vid bordet är det någon som säger:
"Det ända tjejer tänker på är rosa fluff, sex och ponny:sar."
Jag tordes inte vända mig om utan nickar (förvånande) och fortsätter äta. Sen dess tror alla att det är det jag tänker på.
När alla börjar närma sig sista tuggan frågas det: "Vem ska diska idag?" Killarna kontrar med argument till varför dom inte ska göra det, medan jag säger: "Det kan jag göra." *Knäpptyst en lång stund. Någon säger: "Ja, är det nu vi ska säga nått i stil med: nej, men det ska du inte behöva göra?"
Iallafall, jag diskade eftersom jag trots allt blev bjuden på mat.
Senare blev det öl-spel, tills mina öl tog slut, efter det vin-spel. Jag var sämst, men dock drack jag nog inte mest. Reglerna flög hejvilt och ändrades när någon kände för det.
Pubafton. Ja, puben var öppen, och jag tänkte att jag skulle gå ner och kika eftersom jag inte varit där tidigare. Det blev längre än en kik. Jag blev bjuden på några öl, vi pratade om utbildningen, mitt riktiga namn, arga blickar och hemska händer. Det var fullsmockat där. Jag tror alla poliser var samlade.
Jag snippade åt mig en lektion dagen därpå eftersom jag inte riktigt förstår allt vi går igenom. Nu har jag fått lite mer inblick i allt, och hoppas på fortsatt bra studier.
Jonathan Lejonhjärta och Johan Jävelskap. Bra lärare!
När puben stängde gick vi upp på Rasmus rum. Kollade på lite småroliga klipp, Lejonhjärta trodde jag spelade dum när jag inte förstod vad han menade, han tar med mig ut ur rummet för att förklara, och jag förstår alltså fortfarande ingenting när jag sitter här idag. Klockan blev senare, och jag kände att jag åtminstone ville ha lite sömn innan skolan dagen därpå.
På morgonen hade jag ställt väckaren på 7. Snoozade till 7.50, skickar sms till Madde där det står att jag ska sova en timme till. Hon: "Meeeeen ge dig! Kom igen nu kvinna!" Så jag kliver upp, borstar tänderna och går till skolan. Ögonen hängde inte riktigt med, men dagen var över tillslut.

Idag har dagen var lång. Sista timme satt jag och målade bilder, mms:ade till några i klassen, oj vad roligt jag hade! Tror jag bara behöver säga: Uggla.. Nog om detta.

Till middag blir det lax, pasta och grönsaker.
Måste plugga lite lätt, kolla på serier, JUSTJA!
Jag skulle ju balsamera håret, så var det.

Jag har haft väldigt fullt upp på sista tiden, och har haft otroligt mycket att tänka på, hoppas att jag blir mig själv igen snart. Vet att det är flera som hört av sig utan att jag svarat, ber om ursäkt för det. Men ibland orkar man helt enkelt inte med.
Det kanske kommer tillbaks snart.


Jag tänker på dig! :)
Puss!

Kommentarer
Postat av: Johan Hjälvelskap

Haha, en bra redogörelse av en annars ganska dimmig och förvirrad kväll... Du minns mycket mer än vad jag och Lejonhjärta lyckats pussla ihop!

2010-02-25 @ 23:03:51
URL: http://hjalmerhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0