mellan oss



Känslor och tankar är två saker som kan vara väldigt svårt att komma överrens med.

Sen jag kom hit har det funnits en person i mitt huvud. Till vilken nytta? Ja, det vettegudarna. Men jag har tänkt. Egentligen mest på vad vi hade, hur vi hade det, och vart vi skulle kunnat ha kommit. Framtiden såg ljus ut enligt mig, och jag skulle kunnat gå på vatten, så lätt var jag, äkta lycka. Pure love, nothing else.



När man mår dåligt och behöver en vän, eller när man helt enkelt är glad och vill dela sin lycka tillsammans med någon annan. Man vet med sig att man bara behöver ta upp mobilen i handen o leta reda på ditt namn. Namnet som får mitt hjärta att göra volter.
Ett namn som får mig att lyssna, som om det vore mitt eget.
Ett namn som föralltid kommer vara en del av mig.
Att veta med sig att den man är tillsammans med inte bara är en partner, utan också en bästa vän. Känslan av att veta att man tillsammans gått igenom såpass mycket, innan våra hjärtan på riktigt vågade inse vad som var rätt och fel.
Vi skulle inte bara vara vänner.
Och även om jag visste redan från början, att dethär handlade om kärlek vid första ögonkastet, så visste jag även att det inte var rätt tidpunkt. Vi var på helt olika platser i livet, och man fick låta sig intala att vår tid kommer.
Och mycket riktigt så gjorde den det. Jag var fast.
Det var kärlek, på riktigt!

Att veta med sig själv att ett tack inte räcker alla gånger. Att ett tack dom flesta gångerna egentligen inte behöver bli sagt. Bara därför att det är en sån självklar sak.
Att nästa dag dyker upp.
Man är tacksam över att man kan få allt, i ett och samma paket.
En själsfrände kort o gott.
Du bryr dig inte om hur jag klär mig, hur mitt hår ser ut, om jag sminkar mig eller inte, mina gnisslingar om natten.. för du vet vem jag är, på riktigt!

och det spelar ingen roll hur jag egentligen mår när jag är tillsammans med dig, för allt, verkligen allt är underbart. Alla gånger du fått mig att känna mig så bra, även fast jag inte är det alla gånger. Så vill jag även få dig att känna också. Personerna som vi är när vi är tillsammans, det är så jag vill vara, föralltid. Och att ha den där oslagbara känslan av att ingenting kan stoppa oss. Jag älskar dig, och det kommer jag förmodligen alltid att göra, och att kunna säga det här, med handen på hjärtat.
Jag har insett.. you're the one for me. på riktigt!

Man ska aldrig skämmas över sina känslor. Dom finns där, och dom måste ut.

Man inser inte hur bra man har det innan det är försent.
Man inser inte att man hade det ända man någonsin velat ha.
Men vad är då "försent"?
Försent är det läget innan "bortkastad tid" som är innan "värdighet".. Iallafall, finns nog en massa andra hållplatser när det gäller kärlek.
Och dom flesta går nog lite längre än till försent.
Men det är väll så när det handlar om äkta kärlek. Man hoppas. Och tror. Ännu mer vilja. Man vill ju trots allt ha tillbaka allt det där.
Allt som var perfekt. Allt som var kärlek, just för dig.

..mellan oss spelar det ingen roll!

En dröm kan bli sann, kan bli verklig. Det blir den idag.

Kommentarer
Postat av: jenn

fantastiska frida! <3

2010-02-23 @ 19:52:42
URL: http://jenhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0