not enough



När man märker att vissa går vidare medan man själv står kvar, det är då man inser. Meningen med att leva kvar i det förflutna är kanske för att man trivdes, man kände sig trygg och lycklig. Men det behöver inte betyda att alla känner så, det kanske bara är du (!?). Men även om det skulle vara så, så tror jag inte att det spelar någon roll. Jag menar, man lever sitt eget liv på det sättet man känner passar, och det är svårare än man tror att styra sina tankar och känslor. Det är väll kanske det jag har råkat ut för. Jag kliver upp på morgonen, äter frukost, fixar till mig, går till skolan, går hem från skolan, pluggar, kollar på tv, somnar. Och däremellan så tänker jag självklart på dig. Nej.. självklart är det faktiskt inte. Det kanske ska stå 'konstigt nog', och sen kanske jag inte tänker på dig, utan på oss. Som det känns just nu så mår jag bra av det, jag vill tänka på oss. Att bara tänka tillbaka på hur bra livet kan vara. Och även om det sades saker innan jag åkte, så vet jag inte riktigt om du var uppriktig mot mig.
Jag vet iallafall att allt jag sa, allt jag kände, var mer än på riktigt.

Verkligheten kommer ikapp oss, och vi är inte längre dom vi brukade vara. Det kanske inte var meningen att vi två skulle dela livet med varandra. Iallafall inte på det sättet.
Även om det var så att båda ville, (jag vet iallafall att jag inte ville något hellre) så var det kanske inte tillräckligt. Min kärlek till dig var oändlig, och jag hade uppriktigt sagt kunnat göra vadsomhelst för din skull. Ibland räcker det helt enkelt inte med kärlek.
När man har insett det, då kan både du och livet gå vidare, utan att må dåligt, utan att känna ånger eller ilska.
Man bara trivs. Och vet med sig själv att man åtminstone varit sig själv. För det är just precis vad jag kunde tillsammans med dig, vara mig själv, utan att göra mig till.
Bara vara mig själv, och veta, att det räckte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0