just a dream



Kan man sakna någon man aldrig träffat?
..eller sakna någonting som man aldrig haft?

- - -

Mardrömmar. Jag har drömt nästan samma dröm två gånger. Och det handlar om en o samma person. Vi kan kalla henne för "Greta". Den första drömmen utspelar sig på hemmaplan i Kovland. Vid lekparken närmast vid garagen. Jag springer omkring naken tillsammans med "Hans". Efter en stund sitter jag i min bil ute vid 86an. Greta kliver in i bilen, kollar argt på mig och kletar glitter i hela min bil. Jo, glitter. Nu kanske det inte låter så hemskt, men i drömmen var det det. Det var alldeles som att man inte kunde göra någonting som var värre än att kleta min bil invändigt med glitter. Slut.
I nästa dröm är Hans och Greta med igen. Vi tre. Drömmen utspelar sig likaså här på hemmaplan i Kovland. På exakt samma ställe vid lekparken och garagen. Den här gången springer vi omkring och skjuter på varandra. Jag råkar skjuta någon, inte med vilje.. Jag har ingen aning om vem det var dock, beklagar, ledsen för det. Efter ett tag springer jag. Jag springer ut till vägen och lägger mig i mammas bil. Jag ligger så still som man bara kan, och jag hör hur Greta kommer. Hon hittar mig och skjuter.
Jag blev träffad.
Också säger hon nått i stil med:
"Du får inte dö än, du ska bli våldtagen i 5 timmar först!" Slut.

Va?
Ja, men som alla vet så kan vad som helst hända i drömmar.
Det är faktiskt ganska intressant det här med drömmar. Hur man ska tolka allt osv.
Mamma, som förövrigt tycker om sånt här som ingen egentligen kan förklara, säger att alla man drömmer om, är folk man anser sig vara lik, eller folk man ser upp till eller tycker om.

När jag känner att jag får tid ska jag skriva om drömmar,
kanske lite hur man ska tolka dom och så:)

Har precis duschat, det skönaste som finns! ..och jag svimmade inte!
Var ett tag sen jag gjorde det sist, eftersom jag lärt mig att känna av när det är på G, så jag hinner springa därifrån eller vrida om så vattnet blir kallt.

Nu ska jag klä på mig lite myskläder o kolla på tv:)
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0