sotarjävel!


Vad är det som händer?

Jag har, som dom flesta kanske vet, fått jobb. Det är såklart bara en provanställning, men som jag förstår så ska det inte vara några som helst problem. Jag gick skorstensfejarutbildningen i Rosersberg (men hade hellre skippat den, då jag hittills inte haft speciellt mycket nytta av all fakta man tog in där). Dagarna rullar på, och det känns otroligt skönt att vara trött och slut när man kommer hem. Att arbeta tillsammans med grabbarna går otroligt bra, so far! ..och jag hoppas att det kommer fortsätta så en tid framöver, för jag storm-trivs, mycket tack vare dom.
Imorgon kommer jag ha träningsvärk som hetteduga. När man kommer upp på taket och märker att skorstenen är ca 5 cm lägre än mig själv, så tar det rätt rejält i armarna av att stå och pumpa rakt upp i luften. Men det är väll så det ska vara vissa dagar. Som min gamle vän skrev idag: "Tänk på något kul, även regniga dagar!"

Nu ska jag gå och blanda lite pappa-hemma-gjord svartvinbärs saft,
och invänta träningsvärken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0