Ensamtiden under lunchsovningen

Det är inte bara att ha två småttingar. Allrahelst när båda gråter eller skriker samtidigt. Man är ju bara människa och jag har endast två händer. Men när man lyckas söva båda två känns lite som en seger och tiden måste utnyttjas till max. När en eller båda vaknar ångrar man sig lite att man inte själv sov en stund. Lätt att vara efterklok.

Både igår och idag har lilleman varit lite som klister på mig. Förklaringen kom idag - en toppfylld blöja med senapsgult bajs. Varje gång mår man lite dåligt över att man blivit så frustrerad, också suckar man och tänker: "ja men då förstår jag att du gnällt och varit vaken på natten". Och nästa gång så har man glömt bort hur det var. När det är som allra värst och han gnällt och gnytt bra länge så ploppar tanken upp att han endast gör det för att jävlas med mig. Men så kommer senapen eller gubbpruttarna och tanken är som bortblåst.

Den äldre sonen är inne i världens trotsperiod och vägrar att lyssna på vad man säger. Att kasta bollen PÅ kattungen är en av många klassiker här hemma just nu. Konstigt nog verkar det ändå fungera ganska bra när jag är hemma själv med honom men såfort någon annan kommer så blir han som en duracellkanin.
Men han är så otroligt duktig min Elmer. I skrivandets stund så går han och hämtar en ny blöja och slår sig framtill på snoppen - visserligen säger han att han har bajsat (vilket han inte hade) men vad gör det? Han ville ha en torr blöja vilket är förståligt trots att det inte var så mycket i den.
Det är dom små ljusglimtarna som får dom grå stunderna att försvinna. Och även om det vissa dagar är mest grått så vet man att det blir ljust lite då och då. Och som sagt - det är väl detta som kallas livet och det är inga konstigheter med det. Klart att det kan vara jobbigt att känna sig som en repig skiva som upprepar sig hela tiden men vad gör det när man får dendär spontana pussen eller busiga kramen bakifrån?

Nog om detta, nu viftar Elmer med en bebisblöja och säger att bebis har bajsat medan lilleman istället gnäller och frågar vart tissen är - så det är väl bara hänga fram den.

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0