Tappade förmågan

 
Vad härligt att äntligen ligga och skriva med en dator i knäet. Det är somsagt lite lättare än med mobilen, och man känner sig genast lite mer taggad att skriva mer. Men det är inte ofta man sitter vid en datorn nuförtiden, nu är det ju mobilerna som gäller.
Ikväll känner jag mig ensam. Jag vill aldrig sova utan mannen min, men det blir lite tokigt nu eftersom hans bil är trasig, och just ikväll (såsom alla andra onsdagar också för den delen) så repar han med grabbarna. Tur att Ronja är här, hon hoppade precis upp bredvid mig i sängen. Tråkigt nog ska hon väll åka hem imorn eller på fredag.

Det är härligt att bara sitta och fundera och tänka igenom allt som varit, och känna: Vad härligt att det blev så ändå!
Man ska inte gå omkring och ångra sig, då är det lika bra att försöka fixa allt på en gång. Och jag om någon har otroligt svårt för det här med att inte älta något. Men jag jobbar på det.

Läste precis ett otroligt gripande inlägg av en vän. Han har verkligen gåvan att skriva och kunna uttrycka sig. Det är det verkligen inte många som har. Önskar honom allt gott på denna jord, och hoppas att den dagen han blir berömd inte har glömt bort mig;)

Jag var så himla taggad på att skriva men blev somsagt avbruten för att läsa ett inlägg, och efter det blev jag faktiskt lite stum (i skrivandet också)..
Jag tror helt enkelt jag får återkomma, förhoppningsvis imorgon?:) Känns bra att vara igång lite igen!

Nu ska jag och Ronjis krypa ner och mysa och kika på The Middle eftersom jag har blivit förbjuden att titta på Tre Kronor "eftersom det är våran grej". Pfft.. allt är våran grej grabben? Love you!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Du är så klok Frida! :)) Är så kul när du skriver långa välformulerade tankar o funderingar! (Vi tänker rätt lika) Jag håller med om att man ska vara nöjd med det som varit...både goda o onda ting, man växer av allt. Fast mest av de onda :) Och så uppskattar man de goda man får efter de onda... Snurrigt skrivet, men du kanske förstår? :)

Ha de gott o lycka till med de goda!! :))

2013-01-24 @ 10:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0