elit för mig!



Att vilseleda en annan människa, utan att ens veta varför? eller till vilken nytta?

Att släppa någon in på sitt eget liv kan vara svårt för vissa. Jag vet iallafall att det är det för mig, allra helst idag. Jag har alltid haft svårt att lita på folk. Det kanske har att göra med att jag många gånger blivit lurad, förd bakom ljuset. Jag måste sluta tro det bästa om människor. För det finns inte många som är äkta. Det är klart, att alla gånger kanske inte var meningen. Men har man insett att man gjort ett misstag, vill man helst inte göra om det igen. Det finns nog ingen som riktigt vet allt om mig. Varför? För att jag tror att det är så jag vill ha det. Om man tänker efter så är det lika bra.
Att inte öppna upp sitt hjärta - slippa bli sårad.
När man gett allt lång tid, bara därför att man ville vara säker på att det var på riktigt. Och med tanke på att jag allra från början inte ville någonting mer. Bara därför att jag inte orkade med mer tråkigheter. Efter en lång tid kände jag att det började bli på riktigt. Det var på tiden!
Men ack så fel jag hade. Visst är det jobbigt, när man verkligen, verkligen litar på någon, och får det bevisat för sig gång på gång, att det bara var slöseri med tid.
Tid av ditt liv, som du levde lyckligt innan detta.

- - -

Det behöver inte handla om den snyggaste killen.. tro mig. Har nog aldrig varit mycket för att gå efter utseendet. Det handlar om vad man ser och känner där inne. Även om det kanske inte kommer vara en elitsnygg kille, så kommer jag att älska honom för den han är, för allt han gör, för hur han får mig att känna. Jag kommer älska honom för att han säger prosit när jag nyser, för att han värmer mina fötter när dom är kall, för att han säger att han älskar mig på ett sätt som övertygar vem som helst.
Och vet du vad? Han kommer vara elit för mig.

- - -

Man vill kunna få tillbaka sitt liv, och gå tillbaka till såsom allt var tidigare.. om inte det? Åtminstone få en möjlighet att börja om från ruta ett.
Att kunna stå upp rakt på två ben, se ut över folkmassan o mötas av sin elit.

Jag är knappast den ända som bär på ett sår från en "kärleksaffär"..

- - -

all my life i praid for someone like you,
and i thank God that i finally found you!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0