15:e mars -12, 23 år.


En dag att minnas.
Vaknade upp i kävsta och fick ett samtal av svägerskan. Hon undrade ifall det skulle bli nått fika, och det är väll klart att det blir fika! När jag tagit mig ur sängen fick jag en grattiskram och en kopp kaffe (och två tröjor och ett underbart halsband) av finaste svärmor. Java och Neffe ville också kramas, hela tiden såklart.
Jag åkte hem till mamma, fixade till oss lite för att bege oss in mot stan för att inhandla diverse till middag och tårta. Vi stannade på Ohlssons tyger där mamma hade kollat på ett tyg, men varit lite feg och tyckt att det varit för dyrt. Vi ska göra en tavel-serie (kommer bli grymt). Med mitt smakråd så slog hon till! Kring 400:- blev det. Sen kikade vi in på kicks och eftersom det var min födelsedag fick jag lite smått och gott! När vi sedan hade uträttat våra små ärenden ville mamma springa in på systemet en snabbis. Hon raffade åt sig två flaskor rödvin som båda två var dom sista på hyllan. Givetvis tog hon ingen påse utan vi la ner ena flaskan i tygpåsen och när den andra nuddade den ena flaska sa det klirr och det var vin fulla tyget (okej, inte fulla tyget, men mer än vi hade begärt).
Paniken slog in och mamma förklarade att det kanske helt enkelt ska vara röda fläckar i tavlan, som jag då sedan ska få ärva och minnas denna dag.
När vi hade passerat Bjärme påväg hem såg vi en stor rovfågel på långt håll, mamma saktade in, och knappt en meter ifrån framrutan seglade en gigantiskt fin berguv! Det var så otroligt mäktigt, och mamma min fick gåshud. Hade hon inte saktat in hade han förmodligen åkt igenom rutan.
När tårtan och maten var klar kom pappa, Niklas och Frida, och en dålig men lite smått rolig nyhet kom fram. Frida hade tappat bort min present som hon tidigare under dagen hade köpt. Gull!
Fick mig en vinluftare och såklart pengar av farmor. Joels present kommer idag och jag väntar febrilt!

När en del av min finaste familj åkt hem ringde min bästa vän genom tiderna, Caroline, och vi pratade ett bra tag! Bokade in en dejt på torsdag som jag ser fram emot mycket. Under tiden vi pratade i telefon plingade det till i min telefon och jag fick ett sms som löd: "Fredag 16/3 är all undervisning inställd pga överfallet vid Navigator. Möjlighet till info i aulan kl. 13 /Skolledningen, Vuxenutbildningen". Väldigt mystiskt sms, och min första tanke var att det var alla möss igen, men det dömde Joel ut totalt och sökte igenom hela google. Tillslut fann vi svaret. En man som löpt amok med en machete utanför skolan. Läskigt! ..men otroligt skönt att dom haffade mannen rättså fort, trots att han hann göra mycket skada.

Jag tror att vi alla kommer minnas min 23 årsdag, med lite blandade känslor. Dock är jag nöjd. Kan inte vara annat:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0