sol ute, sol inne - sol i sinnet



Sommaren har gått fort. Snart är det höst. Det ska faktiskt bli skönt, längtar lite till vintern om jag ska vara helt ärlig. Om någon vecka kan jag förhoppningsvis börja flytta, och jag har inte riktigt förstått det än. Men det kommer väll det också, när jag inser att jag är helt själv. På onsdag kommer golvkillarna och slipar och behandlar trägolvet, samt lägger nytt i alla andra rum. Det kommer nog bli tipptopp.
Det som finns kvar att göra nu är:

- Måla dörr och fönsterkarmar
- Inhandla dörr och golvlister
- Jaga på grabbarna grus om mitt bygge av dusch
- Förklara för karln min hur jag vill ha det i walk-in-closeten
- Hämta sängen och kyl & frys
- Hitta 3 till udda stolar, samt 2 pallar
- Inhandla färg till köksmöblerna
- Måla byrån (?)
- Hitta en tv-möbel
- Berätta för Lasse hur han ska bygga podiet
- Hitta toalettmöbler
- Köpa draperi, ett till dusch och ett till garderoben
- Hitta lampor till hela lägenheten
- Köpa en elkamin
- Fundera ut hur jag ska göra i hallen
- Diverse småsaker (hyllor, lådor, dekorationer)
- Utemöbler/grill (väntar ett tag till, tills allt är på REA)


Ja.. det är trots allt mer än vad man tror! Men mycket kan man trots allt pyssla på med under tiden även fast man bor där. Så det känns skönt. Och mycket kan man inte göra först när det mesta är på plast, för att se "vad det är som fattas", så att säga.
Jag längtar tills jag ska åka och handla in alla mat-saker för första gången. Som bakpulver, pulvermos, kryddor (selångermarknad here i come), pärlsocker, tacosås och mycketmycket mer!!

Jag jobbar min sista dag på onsdag (sommarschemat). Fick bort passen fre, lör, sön eftersom det är Gospelfestival i Stockholm, torsdag (06.00) - söndag. Det ska bli riktigt spännande, och det som känns roligast är att jag och mamma kanske får lite egentid tillsammans (!?). Vore ju faktiskt guldvärt om det blir lite fritid så man kan shoppa lite!!

Så sen när jag kommer hem därifrån är golvet i lägenheten klart!!!!!!!!!!!!

Har hört av min till löne idag för att rätta till lönen min, så nu har jag en 10:- mer ;) ..inte dumt, inte dumt alls.
Och imorn ska Joel hämta mitt fina bord som jag har köpt, eftersom jag jobbar till 21.

Hur ska jag hinna med mig?
Känner mig lite smått nervös och stressad.

Nu ska jag lägga mig i sängen och slå på några avsnitt av rederiet (behöver mer avsnitt snart Jollabero!!). Blir väll en liten sovmorgon imorn, till 9 ;)
Godnatt och kyssmä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0