ständut blakk



Till att börja med, gudomligt vad underbara dom är!
..det är ingen gatufest utan ständut blakk!

Nu händer det saker i mitt liv iallafall.. Stor-Kent ringde mig för några dagar sen och gav mig ett nummer som jag skulle ringa om jag ville sommarvicka lite som personlig assistent, och inte tackade jag nej till den fina gesten. Nästa dag får jag ett sms av damen som jag ringde där det står att platsen verkar vara tillsatt. I torsdags ringer en annan dam och vill träffa mig angående jobbet. Jag åkte dit, träffade na, och hon var väldigt på måste jag medge. Jag sa flera gånger att jag först och främst ville träffa brukaren innan jag kunde säga ja eller nej. Hon: "Men är du inte sugen på dygnspass då, för då har jag en annan brukare här också som du skulle få jobba med!" haha. Ja, jag fick schema och allting reda då, började gå ut därifrån när det börjar pratas om att jag precis utbildat mig till skorstensfejare och att jag egentligen först och främst hoppas på jobb där, men att det såg mörkt ut för tillfället. Jag tackar och bockar, kliver ut på gatan och ringer min mor. Berättar lite för henne om hur det kändes, när jag får ett annat samtal i luren, slänger på i mammas öra och svarar. Då var det damen som jag precis hade träffat på kommunen. "Skulle du kunna tänka dig o jobba den 2-3 augusti hos Eva, fast då ska du jobba dagen efter där hos Adam, blir det för jobbigt det tror du?" Haha, jag blev nästan arg för att hon var så otroligt envis och på. Säger snällt åt henne att, ja, om det känns bra med både Adam och Eva så är det klart jag jobbar! När jag kommit hem, slappnat av, ätit lite mat så ringer mobilen. Sotarmästarn!
Han ville träffas och prata om jobb och så.. Jag kläcker ur mig, ja men då ses vi imorn!?
Så idag träffades vi, "mötet" tog mindre än 5 minuter, eftersom han ville ge mig en provanställning på 6 månader, sen om jag, citerar: "inte var någon knivmördare" så ville han anställa mig på riktigt.. och om jag jobbar där några år så sa han ganska raskt att teknikerutbildningen, den står han för!

Så.. ja.
Att utbilda sig till skorstensfejare har väll lönat sig.

Ikväll ska jag försöka lägga mig i tid. Ska träffa kommundamen klockan 06.50,
redo för att påbörja min inskolning. Så vi får väll se hur det känns för mig:)
Känns det inte rätt, då tackar jag artigt men bestämt nej, så är det.

Nej, nu ska jag duscha, ringa ett samtal, och sen lägga mig och se på film!
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0