Gud.



Ny-hem-kommen från indal till bosvedjan. Oj, vad jag gjort nytta! Idag var det jag som lagade mat, och det bjöds på klyftpotatis, morötter och blomkål i ugnen, fläskfilé med svamp och purjolökssås. Icke att förglömma, halloumi. KAN vara det bästa som finns i ostväg. Fast all ost går ner tror jag nog. Ska inte säga för mycket.. Under tiden och efter middagslagningen höll jag o mamma på att göra en väska, i bara jeans! Och den vart inte helt tokig faktiskt! Den ska förhoppningsvis användas mycket. Mamma började surra om att sätta på nått märke som bevisade att vi gjort den, men det kan ha varit att gå lite för långt. Efter middagen satt vi och surrade uppmot en timme. Om jobb och studier, mina funderingar.. Mamma hade tydligen sett på nått reportage om syskonskaror, och det är oftast så att det yngsta barnet ofta vill gå sin egen väg, och att inte göra nått som förväntas av en. Det var precis så jag sa till mamma, och då nämnde hon det. För jag vill inte bli nått som alla tycker att jag skulle passa som, vill inte ha något kvinnsdominerat yrke. Jag tror mycket hellre att jag jobbar med karlar. Lättast så på nått vis. Känner jag att sotare inte är nått för mig, då ska jag nog börja plugga målning, kakling, elektonik, it datorer, eller nått liknande. Haha, började prata om präst men kom ganska snabbt fram till att det kanske inte är något alternativ om man inte tror på Gud. Apropå Gud, mannen med stort G. Jehovas hade ringt pappa här om dagen (eftersom han aldrig öppnat dörren när dom ringt på) och började prata.

Jehovas: - Har du funderat någonting på Gud då?
Pappa: - Nä, det tror jag inte att jag har gjort....
Jehovas: - Inte? Men det gör ju alla människor? Världen kommer ju att gå under snart såsom vi skräpar ner..
Pappa: - Jaha? Men vad har det med Gud att göra?
Jehovas: - Ja, men vi kan inte fortsätta behandla jorden såhär!
Pappa: - Ja, MEN vad har det med Gud att göra?
Jehovas: - Ja, men det är ju han som kommer rädda jorden och oss!
Pappa: - Jamendåså!

Pappa ställde honom mot väggen och han blev helt tyst..

Hemma i bosvedjan och pigg som en mört!
Vill hemskt gärna hitta på någonting! ..får väll helt enkelt ta en sväng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0