yesterday,today



Gårdagen var händelserik.

Började som dagarna innan, en kopp kaffe till frukost och sen en promenad kring sidsjön. Helt underbart var skönt det är. Stannade såklart till vid alla änder, ankor o svanen. Fullt med bröd där så det var bara att mata. Drog ett varv kring vattnet och sen tillbaka till bron. Jag hade bestämt mig! Jag skulle mata svanen direkt ur handen. Nu kanske det inte låter speciellt farligt, men när man tidigare varit ute på tuben och kollat på massa klipp med svanar, då börjar man tveka. Vi stod öga mot öga, det ända som kom emellan oss var ett hamburgebröd. Men farbror svanen var hur snäll som helst, som alla gånger innan, och bara viftade på stjärten.
Sen fann vi halta Lotta. Endast ett ben, lillgumman. Hoppas inte jag matade ihjäl henne. Och hon var så snäll så jag fick sitta där bredvid o klappa henne. Sen blev Lotta skrämd eftersom andra också ville klappa, så hon hoppade från bron. Efter många bröd o nya bekantskaper blev det kallt om näsan o vi börjar traska hemmåt.

En dusch såfort man kom innanför dörren! Och det var så otroligt skönt, må jag säga! ;P

Resten av dagen spenderades i garaget. Mycket mekande med min nya lilla älskling. Själv tittade jag på, och fick lite hjälp med att städa. Och det blev mycket bra. Clean machine.

Mat på Cosmos. Och där behövde man inte betala heller. Hm. Ibland har man det ganska bra ändå:) Påväg 'hem' stannade vi på bolaget. Lite hockeyöl är aldrig fel helt enkelt.

Efter hockeyn blev det mys framför några spännande avsnitt!

- - -

Den här dagen började sjävklart som dagarna innan också. En kopp kaffe. Hittills har jag agerat frisör, måste sätta fart nu.. måste vara hemma o packa! Så, ja.. det är väll lika bra att börja!

Se om jag får tag på snyggylva också.

Kvällen är öppen för förslag. Men vet nog redan vad jag vill:)
Puss! (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0