bara skum, inget öl



dagen har varit en mysig dag.
mycket bra.


jag tror jag ska börja släktforska.
det har ju varit mycket prat om pappa o eilert pilarm..
satt precis o pratade pappa och jag,
och för ett tag sen så var det tydligen släktträff.
varken farmor, farfar eller pappa var där.
pappa visste iofs inte att det var nått, för annars skulle han gått.
men då var eilert där ;P
måste ringa farmor imorgon o få klarhet i dethär.
hur långt tillbaka det går osv osv osv.

hade ju varit trevligare om det var elvis själv, klart.
för alla bestick i lådan finns inte,
han har inte alla får i hagen,
hissen går inte ända upp,
han har inte alla kopparna i skåpet,
han har inte alla roddare i kanoten,
han har inte alla hästar i stallet,
hjulet snurrar, men hamstern är död,
det är inte skottat ända fram,
övervåningen är omöblerad,
han har inte alla fjädrarna i skruden,
han slår inte alla frisparkar i krysset,
han dansar inte till rätt låt,
han saxar inte över 2.10,
han är helt bakom flötet,
lampan är tänd men ingen är hemma,
har inte den högsta valören i plånboken,
det ringer men ingen svarar,
han surfar i sahari,
han har för stort avstånd mellan målstolparna,
tråden är slut i symaskinen,
hans antenn får inte in alla kanaler,
hans bälte går inte igenom alla hällorna,
det är stopp i skorstenen,
bara skum, inget öl,
osten halkade av kexet,

ja.. jag tror vi förstår vitsen med det hela.
men vad gör det?


nu sitter jag o dricker vin och väntar på att vi ska äta kräftor.
sen tror jag det blir en promenad i bosvedjan,
för att se vad som händer:)


Kommentarer
Postat av: Frida

hihi skoj =)

2010-01-05 @ 21:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0