vilken jävulskt onödig dag!


Kan ni förstå vad glad jag var imorse när jag klev ut från porten.. Nej, kanske inte.. Men jag var såååååååååååå (visar med armarna) glad ungefär!
Den friska luften av regnet, alla maskar som ålade sig fram och tillbaka, och bara känslan av att vara vid liv. Det förändrades ganska raskt.. Väl i kiosken möttes jag av mannen som bott i en husvagn där sen i söndags. Både pappa och jag konstaterade efter att ha pratat med honom första gången att han verkar lite bakom.
Iallafall så började allt egentligen igår, när han vart otrevlig och skrek åt mig. Jag stängde luckan ganska snabbt. Tordes inte gå ut. Till saken hör att man såg honom aldrig utan en ölburk eller en grogg.. Vissa av besökarna tyckte han verkade hög. Iallafall..
Idag var det värre. Han vart aggressiv, skrek, slog omkring sig och kallade mig för alla världens mest otrevliga saker. Jag stängde ner kiosken ganska omgående. Tordes inte gå ut, men helst av allt ville jag bara åka hem. Han strosade omkring utanför och skrämde iväg alla besökare.
Tillslut ringde det på polisens telefon.
En kvinna och en man steg ur blåbilen. Jag berättade allt.. Dom tog fram sin hund och började leta efter honom. När dom gått ut i skogen ser jag hur fyllmannen kommer gåendes. Han går alltså in i skogen till poliserna. (dum? hm.) Det blev mycket skrik och mycket skäll ifrån hunden. Tillslut låg han på backen och blev fast. 
Jag är helt slut..
Men nått bra måste ju komma ur det här iallafall..
Men en sak är säkert.. att man känner sig väldigt utsatt o jobba där. otroligt.

Nu drog jag allt lite kort bara.. Orkade inte ta allt i detalj.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0