den första studentfesten!


Gårdagen började med att jag och zillen åkte ner på stan för att shoppa loss. Jag handlade en massa, dock det mesta presenter, men det är bra det också. När vi gått i nästan 3-4 timmar kände jag att jag ville åka hem eftersom jag var tvungen att fixa mig för att sedan åka iväg till zillen igen.
Vid halv 6 får jag skjuts av padre. Och kring 7 kom resten av våran klass som ville förfesta! haha! Det blev iallafall jag zilla, cissi, sara, ohlsson, alnö, somkiat och zillas rumskompisar. Det var faktiskt väldigt trevligt där, med ostkrokar, chips, dipp, groggar, cider, piggelinglass och gamla goding-låtar. Jag och ohlsson hade bestämt att vi skulle ta halv 11 bussen in till stan, vilket vi gjorde. När klockan närmade sig det kilade vi ut och hade prexakt* (oja) timing! När alnö gick först in i bussen fick hon inte ha kvar cider och langade bak den till mig och sa att jag skulle slänga den. Jag gav den till cissi och sa att hon skulle ha den innanför jackan! :) När vi närmade oss staden så skulle zilla plötsligt hoppa av och gå på OK.. (!?) Jag var tvungen att följa med henne, och hon ramlade och slog huvudet flera gånger, sen när vi gått kanske 50 meter så kommer vi fram till att hon inte skulle på OK. Så vi kilar ner till Oscar när hon kommer på att hon måste på toa på Irish. Jag blev lite orolig så jag ringde en vän. Sara och sara kom springandes och vi lyckas få zilla fram till Oscar och vi sa åt henne att hon skulle gå själv nu! Det gick bra!
Väl inne så slår vi oss ner vid ett bord tillsammans med bäckström. Där sitter vi en stund tills jag får syn på mattias och emil! Jag ropar och mattias var bra dyng! ;)
Sen var alnö tvungen att gå på toa, jag följde med och det känns som att vi har rett ut allt som finns att reda ut nu iallafall, det är jag glad för! (L) Sen gick vi och köpte oss varsinn cider! Redan här kändes det nästan som att det räckte för mig, men är det fest så är det.
Vi förflyttade oss in för att sätta oss med mattias när vi märker att han inte sitter vid det bordet, vi slår oss ner ändå. Jag och alnö dansade på och var glada, tills hon råkar halka.. Hon blir utslängd och hela den balladen. Jag och alnö fixade in henne igen som tur var och vi tog på oss sånnahär glitter peruker så ingen skulle känna igen oss.
När jag tappat bort hela mitt gäng finner jag mattias och emil och deras kompis. Jag sätter mig för att surra gamla minnen och kika tillbaka på gamla goda tiderna! Jag drar med dom för att dansa och vips så var det bara jag och mattias, vet inte vart dom andra tog vägen. Vi dansar o dansar o dansar tills jag knappt orkar röra ett finger längre.. Vi tar ett break och går och minglar.. Och det är väll på det spåret det är. När jag skulle hämta ut min jacka så fick jag någon annans, skitsamma tänkte jag också tog jag den och skulle åka hem! I dörröppningen stoppas jag av mattias som tycker att det verkar vara en dålig ide att jag åker hem, jag sa att jag iallafall var tvungen att gå ut för att ringa ett samtal och höra vart tjejerna är och reda ut jackmissförståndet. Jag fick tag på sara och dom skulle hämta ut sina jackor precis, mattias och jag kilar in, och mattias blir ledsen och säger: NI MPSTE KOMMA PÅ NÄSTA STUDENTFEST !!! och sen frågade han mig: såg du vem jag dansade med där inne förut? Jag: haha, nä, jag vet inte vem det var.. Mattias: inte jag heller....
HAHAHAH, så jävla söt. Jag hoppas verkligen att han kommer ihåg att adda mig nu, vilket kanske inte är att hoppas på eftersom han var ganska rak.

Men ett ännu mer HAHAHAHAHAHAH. Det vill jag lova. hahahahahaha, hon låg ju förfan och ålade på golvet !!!!! OJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJOJ !! Men så kan man ju också göra, frågan är om det är så bra att vara där inne om man inte kan kontrollera sitt drickande (!?). Men men, vi är alla olika! :)

Avslutningsvis fick jag skjuts hem! TACK! Väl hemma satte jag mig framför teven i kanske 20 minuter, tog fram några kex och ost!

- - -

Nu idag har jag inte hunnit att göra så mycket. Jag ställde väckaren på 11 så jag skulle komma upp innan middagen iallafall. Jag känner mig ganska seg i kroppen o har sprungit omkring här hemma i hopp om att finna tigerbalsamet, men utan framsteg. Mamma måste ha tagit det med sig. Ska ta och ringa till henne nu faktiskt.
Ikväll vill jag bara mysa tillsammans med min mamma, hon är helt enkelt bäst o kommer alltid att vara min valrossiga mamma! :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0