6/12 little old me.


Jag tror jag börjar bli gammal. Jag har redan börjat få spänningshuvudvärk.. Inte bra! Idag har det varit en helt ok dag, eller den har faktiskt varit roligt, trots detta huvudvärkande. På KU har vi haft skattjakt ;) ooohja!
Det började med att vi delades in i lag, jag hamnade med Viktoria, Sofia, Erik och Oskar tror jag han hette. Iallafall, till en början fick vi ett bord med massa olika saker: en toalettpall för barn, en tändsticksask med en tändsticka, ett ljus, en avbitare, en CD-spelare, ett förkläde, en gaffel, handskar, klädnypa, en rull-leksak, en varma-koppen påse, ett litermått, en kruka osv. Alla i laget skulle välja varsinn sak som skulle komma till använding under resans gång! Jag valde tändsticksasken med tändstickan, Viktoria valde avbitaren, Oskar; litermåttet, Sofia; ljuset, och Erik tog CD-spelaren. Vi gick till nästa hållplats. Där skulle vi binda fast våra armar i varandra för att sedan gå till nästa station. Där skulle vi bygga 3 saker/människor ur Lukasevangeliet. Till hjälp hade vi en limpistol och små trästickor. Vi gjorde krubban, stallet med en stjärna och en ängel. STOLT! *
Efter det skulle vi klä på oss varmt och gå till nästa uppgift. Innan vi gick ut skulle vi leta reda på djur i kyrkan. Stora gosedjur tål att tilläggas. Jag hittade en katt btw! =D .. Väl ute stog det på lappen att vi skulle plocka 4 guldpengar var ifrån granen (chokladpengar), för att sedan gå till statoil, med våra gåsedjur i händerna för att fråga han som stod i kassan om han visste vad djuren hade tappat bort för någonting. För informationen fick han 4 guldmynt. Folk tittade lite mystiskt sådär, men det var bara mysigt. Efter det var väll resan slut egentligen, men eftersom vi ville leka mer sa Eva åt oss att vi skulle välja ut en sak som vi hade valt i laget. Vi valde såklart min tändsticksask=) När vi valt fick vi reda på att vi skulle skapa en reklamfilm om denna pryl. Det gick utomordentligt ;) woowo.
Efter det var det fika, varma mackor med julmust och ischoklad. Yes!

Nu är jag hemma eftersom min underbara mamma kom och hämtade mig. Har just pratat med min pojkvän, och berättade för honom att jag blandat dipp och tänkte mysa ner mig lite i soffan. Senare kanske jag måste hämta min far som är ute och ränner inne i staden. Han kanske tar en taxi om det blir alltför sent sa han. :)

Soon, back to real life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0